Fotografia ślubna i zdjęcia ślubne
Szukaj fotografa w Twoim mieście:

Jak zacząć działalność i wyróżnić się w branży fotograficznej?

2021-08-31
Fotografia to jedna z profesji, na którą zawsze będzie zapotrzebowanie. Istnieje bowiem wiele okazji, które będą chcieli uwiecznić na zdjęciach. Ze względu na dużą konkurencję, warto postarać się o dobrą i skuteczną promocję swoich działań. Sprawdź, jak to zrobić!

W dzisiejszych czasach niemal każda osoba może zająć się profesjonalną fotografią. Istnieją specjalne kierunki studiów poświęcone wyłącznie tej sztuce lub łączące ją z innymi umiejętnościami, najczęściej dziennikarstwem lub przedmiotami audiowizualnymi. Oprócz tego dostępne są też specjalne kursy zawodowe, na których można poznać tajniki zawodu. Możliwości jest naprawdę dużo, więc nie powinno dziwić to, że w tej branży spotkasz się z dużą konkurencją. Aby móc swobodnie przebierać w ofertach współpracy, musisz zbudować swoją markę. Sprawdź, jak to zrobić, wykorzystując m.in. siłę mediów społecznościowych i nowoczesne narzędzia, takie jak platforma chat-commerce gizmi.io/pl.

Umiejętnie prowadź profile w social mediach

Każdego dnia spędzamy naprawdę dużo czasu w mediach społecznościowych. Przeglądanie postów na Facebooku czy Instagramie to czynność, którą wiele osób wykonuje jako pierwszą, zaraz po przebudzeniu! Grupa młodych dorosłych to największy odsetek osób biorących ślub – według danych Głównego Urzędu Statystycznego najwięcej małżeństw przypada w grupie wiekowej 25-29. Ta grupa jest bardzo aktywna w kwestii korzystania z social mediów. To zatem oczywiste, że założenie profilu w mediach społecznościowych to niemal obowiązek, który może przełożyć się na znaczny wzrost zamówień. Naturalnym miejscem, gdzie ludzie dzielą się zdjęciami, jest rzecz jasna Instagram, więc to tam każdy przyszły fotograf powinien rozpocząć działania promocyjne swojej marki.

Załóż profil na Facebooku, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców

Facebook jest również doskonałym medium do promowania swoich usług. Korzystanie z tej platformy ma niezliczone zalety, m.in. możliwość dotarcia do szerokiego grona osób w różnym wieku. Pamiętaj, by publikować posty regularnie, bowiem tylko stale rozwijany profil będzie przyciągał kolejnych fanów. Oznaczaj w postach osoby, które brały udział w sesjach zdjęciowych, dzięki czemu staną się one widoczne dla ich znajomych, czyli Twoich potencjalnych klientów! Dołącz do grup poświęconych branży fotograficznej i reklamuj swój profil!

Wykorzystaj Messenger do sprzedaży swoich usług!

Platformy social media służą obecnie nie tylko do promowania swych działań. Teraz możesz korzystać z nich także do sprzedaży swych usług. Nie musisz mieć swojego sklepu, by monetyzować swoje działania. Wystarczy bowiem, że założysz swoje konto w Gizmi. Umożliwisz wówczas wszystkim potencjalnym klientom zakup, np. voucherów na sesje zdjęciowe w okienku najbardziej popularnego komunikatora na świecie, czyli Messengera. Wkrótce sprzedaż będzie możliwa także poprzez inne komunikatory, takie jak Signal, WhatsApp czy Telegram. Wykorzystaj to funkcjonalne, intuicyjne i stale rozwijane narzędzie, by zwiększyć sprzedaż i wyróżnić się na tle konkurencji!

Fotografia i… YouTube? Sprawdź, jak je połączyć!

Czy wiesz, że możesz zwiększyć swoje zyski, budując swoją markę także na YouTube? Platforma ta już dawno przestała być serwisem z treściami wyłącznie rozrywkowymi. Obecnie możesz znaleźć na niej też wiele materiałów edukacyjnych, przybliżających zagadnienia z praktycznie każdej dziedziny – od historii i kwestii społecznych, przez medycynę aż do fizyki kwantowej. Kanał na YouTubie pozwala na zaprezentowanie widzom swojej pasji, czyli w Twoim przypadku, fotografii. Możesz tam zamieszczać relacje z backstage czy odkrywać tajniki dobrej fotografii. Przekonaj się, że każdy może zostać youtuberem! https://gizmi.io/pl/blog/jak-zostac-youtuberem/.

Buduj sieć kontaktów!

Nie unikaj imprez branżowych czy eventów poświęconych branży ślubnej. To tam spotkasz swoich potencjalnych klientów. Jeśli wiesz, że twoi znajomi szykują wesele, to zadzwoń lub napisz do nich z propozycją oprawy fotograficznej wydarzenia. Dobra praca obroni się sama – jeśli goście będą zadowoleni z efektów, na pewno polecą twoje usługi innym. Dzięki temu zdobędziesz jeszcze większą popularność.

Fotografia to przyjemne, choć niełatwe zajęcie. By osiągnąć sukces, trzeba nie tylko wykazać się talentem, ale także umiejętnością wypromowania się i wyróżnienia się na tle konkurencji. Warto wykorzystać do tego także najnowsze zdobycze technologii na rodzimym rynku, takie jak Gizmi!

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz – napisz co myślisz

    Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

    Poniżej baza fotografów ślubnych z największych miast:

    ‹  lista aktualności
    Wykonanie: DigiHex Systems