Fotografia ślubna i zdjęcia ślubne
Szukaj fotografa w Twoim mieście:

Jak powinna wyglądać strona internetowa dla fotografa?

2020-01-07
W zeszłym miesiąc jak zresztą obiecałem i zapowiedziałem na moim profilu na Facebook, wysłałem do grupy firm interaktywnych zapytanie jak powinna wyglądać strona internetowa dla fotografa i na co powinno się zwrócić uwagę. Nie wiele firm odpisało mi na moje zapytanie. Tylko jedna firma pojęła się tematu w sposób merytoryczny i wyczerpujący. W dzisiejszym artykule więc zamieszczam zredagowana listę wskazówek przygotowaną przez firmę Design Cart.

W zeszłym miesiąc jak zresztą obiecałem i zapowiedziałem na moim profilu na Facebook, wysłałem do grupy firm interaktywnych zapytanie jak powinna wyglądać strona internetowa dla fotografa i na co powinno się zwrócić uwagę. Nie wiele firm odpisało mi na moje zapytanie. Tylko jedna firma pojęła się tematu w sposób merytoryczny i wyczerpujący. W dzisiejszym artykule więc zamieszczam zredagowana listę wskazówek przygotowaną przez firmę Design Cart.

Szata graficzna

W przypadku stron internetowych dla fotografów najważniejsza jest szata graficzna i to na niej powinniśmy się najbardziej skupić. Szata graficzna powinna być kolorystycznie skrajna czyli oscylujemy wokół bieli, lub wokół czerni. Są to kolory uniwersalne które będą dobrze komponować się ze zdjęciami bo te powinny stanowić główny element szaty graficznej. Obecnie najlepiej są oceniane strony internetowe z branży fotograficznej mające duże banery, nawet na całą powierzchnie ekranu. Zdjęcia które umieszczamy w szacie graficzne, w banerze czy zdjęcia tytułowe powinny w jakiś sposób wiązać się z sobą, powinny mieć charakter artystyczny bo pokazać użytkownikowi że ma do czynienia ze studiem kreatywnym. Pamiętać należy że użytkownik wchodzący na stronę internetową firmy hydraulicznej nie oczekuje od niej kreatywnej szaty graficznej, oczekuje jedynie oferty i kontaktu. W przypadku stron WWW fotografów mamy odwrotną sytuację. Użytkownik oczekuje możliwości ocenienia umiejętności.

Ciekawe działanie

Innowacyjny sposób działania strony internetowej podkreśla innowacyjność technologiczną firmy oraz jej kreatywność. To cechy na którym również powinno zależeć każdemu studiu fotograficznemu. Chodzi tu przede wszystkim o efekty interaktywne jak na przykład baner w postaci przenikających się pokazów slajdów, podświetlane elementy po najechaniu kursorem myszy na nie, efekty pojawiania się elementów na stronie internetowej wraz z przewijaniem jej czy całkowite postawienie na serwis typu One Page.

Galeria zdjęć

Branża fotograficzna to ta w której galeria zdjęć jest jednym z najważniejszych elementów na stronie internetowej. Jej brak może skutkować opuszczeniem strony internetowej przez użytkownika. Jej jakość może decydować o sukcesie serwisu internetowego w pozyskiwaniu klientów z sieci lub jego porażce w tej płaszczyźnie. W przypadku galerii nie tylko zwracamy uwagę na to co w niej umieszczamy ale również na to jak działa. Tutaj standardem jest wyświetlanie miniatur zdjęć ładnie poukładanych lub w formie kolaży. Po kliknięciu otwiera się większe zdjęcie w okienku popup, przyciemniając to co jest za nim. Technologię tę nazywamy potocznie Lightbox. Nazwa pochodzi od pierwszego pluginu tego typu i swego czasu najpopularniejszego.

Optymalizacja zdjęć

Jest to niesłychanie ważny aspekt techniczny, który pośrednio wpływa na widok strony internetowej w pierwszych sekundach po jej otwarciu. Zdjęcia zamieszczane na serwerze a następnie w galerii na stronie internetowej powinny mieć odpowiedni rozmiar, rozdzielczość. Zbyt duże rozmiary obrazów powodują powolne ładowanie. Każdy niezoptymalizowany obraz spowalnia ładowanie strony, gdy wszystkie obrazy są niezoptymalizowane lub co gorsza do galerii dodaje się oryginały galeria z nimi może być nie do otwarcia. .

Oferta

Oferta jest czymś naturalnym na każdej stronie internetowej, ale doświadczenie pokazuje że mimo wszystko warto o tym pisać. Oferta powinna być pisana językiem lakonicznym. Powinna też być wyczerpująca, a jeżeli to możliwe to powinna zawierać ceny. Pomimo ogromnego rozstrzału cenowego w naszej firmie staramy się mimo wszystko je podawać: link, to dla klienta jest niesamowicie ważne.

Strona kontaktowa

Ze stroną kontaktową jest podobnie jak z ofertą – wiadomo że powinna znaleźć się na stronie ale często strony kontaktowe odbiegają od standardów. Strona kontaktowa na stronie firmowej powinna zawierać dokładne dane adresowe firmy, formularz kontaktowy oraz mapkę Google z zaznaczoną lokalizacją studia fotograficznego.

A teraz moi koledzy z branży możecie się zastanowić, przeanalizować czy wasze strony internetowe spełniają oczekiwania klientów i są wykonane zgodnie ze standardami obecnymi dzisiaj w sieci.

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz – napisz co myślisz

    Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

    Poniżej baza fotografów ślubnych z największych miast:

    ‹  lista aktualności
    Wykonanie: DigiHex Systems